כדי שפגישת הייעוץ הפנסיונית תהיה אפקטיבית,יש להביא את הנתונים והמסמכים הבאים:
דוח שנתי אחרון,כפי שהתקבל בדואר מהגוף המוסדי [בטוח חיים, בטוח בריאות,קרן פנסיה ,קרן ההשתלמות וקופת הגמל].
יש לציין,שאם אין ברשותך את הדוחות הנ”ל –ניתן להיכנס לאתר של הגוף המוסדי[לאחר קבלת סיסמא ממוקד הלקוחות] ולהוריד את הדוח השנתי.
לגבי עובד שכיר ,אם קיימים בטוחים קבוצתיים בארגון- יש להצטייד בפוליסות ובתנאים של הביטוחים הקבוצתיים-בטוח חיים,בטוח בריאות,בטוחי נכות ואובדן כושר עבודה.
מסמכים נוספים לשכיר:
- מסמכי עזיבות עבודה,במהלך שנות העבודה כשכיר ,כולל טופסי 161
- תלוש שכר האחרון-במידה ויש שינויים תכופים בשכר יש להביא 12 תלושים אחרונים.
- טופס 106 אחרון
- במידה והתקבלת בתנאים חריגים או בהגבלות על כיסוי ביטוחי ,בחברת בטוח או בקרן הפנסיה-יש שלהביא את תנאי הקבלה
לשם בדיקת שלמות של הנתונים,יש להיכנס לאתר של “המסלקה הפנסיונית” ולבקש דיווח על כל הזכויות הביטוחיות והפנסיניות.
על פי הנחיית משרד האוצר,חלה חובת בדיקה מול המסלקה-כדי להבטיח את שלמות החומר במידה ואינך זוכר/מודע לזכויות שיש לך.
עלות קבלת הנתונים כ-40 שח. קישור לאתר המסלקה הפנסיונית
ריכוז נכסים פיננסיים:
מומלץ להביא את הנתונים הבאים,כדי להבטיח ייעוץ מקיף:
- תיק השקעות,אם קיים
- נכסי דלא ניידה
- נכסים פיננסים מכל סוג
יש להדגיש,שאם מדובר בנשואים ,רצוי לקיים את הייעוץ עבור 2 בני הזוג.